Reklamaatio

Tässä artikkelissa

Epäilyttääkö katon kunto?

Ei hätää - Vaskisepiltä saat tarkan kuntoarvion johon voit luottaa. Yli 97,8% asiakkaistamme suosittelee meitä myös ystäville ja tutuilleen.
Varaa ilmainen kuntotarkastus

Perinpohjainen selvitys & reflektointi

Aina kun reklamaatio tulee, sen hoitoon pitää paneutua huolella, koska emmehän halua jättää pahaa nikotiinin makua asiakkaan suuhun. Uutena työnjohtajana olen keskittynyt siihen että jokainen reklamaatio hoidetaan huolellisesti läpi.

Jos itse sijoittaisin arvokkaaseen remonttiin rahani, mielestäni olisin ansainnut loistavan lopputuloksen, jonka toteutumisen Vaskisepät lupaa. Vaikka ammatti-ihmisinä viemme projekteja kuukaudessa useita läpi, joskus jokseenkin vauhdikkaalla aikataululla, tulisi meidän pystyä pysähtyä siihen millaista on sen ryskyvän työmaan alla asua.

Esimerkkitapauksessa veimme projektia subtrooppisissa oloissa läpi vanhassa Porvoossa. Katto oli jo jonkin aikaa vuotanut, mutta siihen reagointi tapahtui hitaasti. Myyjämme kartoitti kohteen asiakkaamme kanssa. Kartoituksessa paljastui kaksi lahonnutta kattotuolia jotka tulisi remontin aikana vaihtaa. Kohteessa aloitettiin pohjatyöt jotka kestivät kohtuuttoman kauan aikaa. Pohjatöiden aikana löytyi lappeelta toisesta kohdasta kaksi lahonnutta kattotuolia jotka korjattiin ja vahvistettiin saman tien. Tämä sekoitti pakkaa siinä määrin että asiakkaan havaitsemat kaksi kattotuolia jäivät vaihtamatta.

Me olimme saaneet pellityksen valmiiksi, kun asiakas soitti kohteliaan huolestuneena minulle. Hän ilmaisi huolensa vaihtamattomista kattotuoleista. Pöyristyneenä, korviani uskomatta menin pohjien tekijän kanssa juttelemaan hänen kanssaan kohteeseen. Siellä oli yläkerran sisäkaton panelointi kesken, joten saimme otettua ko. Kattotuolit esiin poistamalla pelkästään villoituksen. Kaivettuamme kattotuolit esiin, havaitsimme että tekemämme korotuskoolaus on parantanut katon tuuletusta siinä määrin, että kattotuolit olivat kuivuneet. Asiakas oli viimeksi nähnyt ne kun vanha katto oli vuotanut niiden päälle. Nyt asiakas pahoitteli aiheuttamaansa huolta. Tämä selvitti pakkaa siinä määrin, että asiakkaan kanssa saimme sovittua kattotuolien vaihtamatta jättämisestä (joka tosin kirjattiin luovutustodistukseen) sekä saimme luovutettua työmaan sen enempiä murehtimatta.

Pertti (Sakari) Kenttä, työnjohtaja

Saattaisit pitää myös näistä